"במהלך 40 שנות פעילותנו, אנו עדים לכך שהאמנות אינה רק תחום לימוד, אלא דרך חיים המעצימה את התלמידות והתלמידים ומעניקה להם כלים להתמודד עם אתגרי המציאות. במיוחד בתקופות של חוסר ודאות, החינוך לאמנות מאפשר לתלמידים לבטא את עצמם, לפתח חשיבה ביקורתית ולתרום לחברה. הכנס מהווה הזדמנות להדגיש את חשיבות האמנויות בחינוך ולחזק את מעמדן במערכת החינוך הישראלית."
תומר בליטי-דגן
מה בתכנית?
הכנס יעסוק בסוגיות מרכזיות בשדה החינוך לאמנות. נשאל על תפקידה של האמנות בזמן משבר, ככלי לעיבוד, ביטוי וריפוי. דוברות ודוברים מרקעים ומתחומים שונים ישוחחו על אופני הפעולה שלהם, ישתפו באתגרים שונים מעבודתם כיוצרים וכאנשי ונשות חינוך לתלמידות ולתלמידים. זוהי הזדמנות להפגש עם נשים ואנשים מובילים בתחומי החינוך לאמנות מכל הארץ לשיח, חשיבה ולמידה משותפים, בואו בשלום.
מרצים בכנס

יונתן הירשפלד
צייר, משורר, עיתונאי ואוצֵר ישראלי, הכותב בנושאי תרבות, אמנות ופילוסופיה, בעיתונים ובכתבי עת.

פרופסור עידן שגב
חוקר מוח ישראלי, פרופסור לחישוביות עצבית, במכון למדעי החיים על שם אלכסנדר סילברמן, באוניברסיטה העברית

עינת עריף-גלנטי
צלמת ישראלית, עושה שימוש נרחב בטבע דומם, מעלה תהיות בנוגע לתרבות עכשווית ולמשבר האקולוגי.

ד״ר אריאל לוי
מנכ״ל המועצה לחינוך ממלכתי עברי
מה בתכנית?
לפתוח את הלב ביחד- קולולם
התכנסות ורישום
מליאה
יונתן הירשפלד אמנות, טראומה והחלמה
ד"ר אריאל לוי, מנכ"ל המועצה לחינוך ממלכתי עברי אמנות בחינוך: מרחב של חירות
כרמית הרוש, מנהלת מחוז ירושלים והעיר ירושלים
מושבים לבחירה
מתן בן טולילה, אופיר שדמי, אורן דרמון, יסמין סימן-טוב | מגיבה היילי אלון
כשהתותחים רועמים, המוזות רועמות: אמנות פוליטית
ראובן קלינסקי, תרצה בן יצחק, רעות אסימיני, יואב פרידן | מגיב ד"ר אדר כהן
אפשר להגיע להבנה: חינוך לאמנות כשפה משותפת, האמנם?
ידידיה גזבר, אלמה חסון, סלאם קאסם, ד”ר נעה לאה כהן | מגיב מלחם בדר
ללמד אמניות ואמנים צעירים
מקס אפשטיין, קרינה חנניה, שלומי חגי, הרב ד”ר בני פרל, הרב מוטי הרשקופ | מגיבה תו זמיר
מליאה
פרופ' עידן שגב, המח היצירתי בעידן ה-AI
עינת עריף-גלנטי לאחוז ברגע החולף - אמנות בזמן משבר
חגית משה, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך
דורון כהן, יו"ר ועד מנהל של העמותה לקידום החינוך לאמנויות בירושלים
לטעום את ירושלים בשקיעה על הגג
נושאים מרכזיים
אמנות ויצירה בעיתות משבר
יחיד ויחד בחינוך לאמנות
כשאמנות פוגשת חינוך




