מגמת התאטרון בתיכון לאמנויות רואה כמטרה מרכזית לתת ביטוי ומענה לשאיפה של התלמידים לביטוי אומנותי ויצירה דרך הקנייה של כלים מקצועיים ומיומנויות. לצד זה מושם דגש על השכלה תרבותית רבת הקשרים. תכנית הלימודים במגמת התאטרון מורכבת מצפייה, עיון והתנסות.
בתחום העיוני: התלמידים לומדים את שפת התאטרון, תולדות התאטרון, ניתוח מחזות, תאוריות של התאטרון, ז'אנרים ועוד. תוך שימת דגש על לימוד והתנסות מעשית בחומר העיוני.
בתחום המעשי: נלמדים המקצועות: משחק, בימוי, תנועה, פיתוח קול, הפקה ועיצוב במה. בנוסף, צופים התלמידים במספר רב של הצגות תאטרון, המשמשות כלי ניתוח והבנת המדיום.
המגמה מגישה את תלמידיה לבחינת בגרות בהיקף של 5 יח"ל, ובנוסף קיימת האפשרות להגיש עבודת גמר בתיאטרון בהיקף של 4 יח"ל.
בשכבה ז' : לומדים התלמידים ארבע שעות תיאטרון במסגרת המגמה.
יסודות המשחק – שעתיים שבועיות
הפקה – שעתיים שבועיות
בשכבה ח' : לומדים התלמידים שש שעות שבועיות
אימפרוביזציה – שעתיים שבועיות
הפקה – ארבע שעות שבועיות
בשכבה ט' לומדים שמונה שעות בשבוע תיאטרון.
הטקסט הדרמטי- שעתיים שבועיות
מבוא לשפת התיאטרון – שעתיים שבועיות
הפקה- ארבע שבועיות
בכיתה ט' מעמיקים הנושאים שנלמדו בכיתה ז'-ח'. התלמידים מגישים פרוייקטים מעשיים. הלימודים מהווים הכנה לקראת הלימודים בחטיבה העליונה.
כמו כן, בכל בכל שכבות אלו (ז'- ט) התלמידים צופים בהצגות ומשתתפים בסדנאות אמן
בחטיבה העליונה כיתות י'-יא'-יב': תכנית הלימודים בנויה עפ"י מודל מקצועי-אקדמי. הלימודים מיועדים לאפשר לכל תלמיד להתנסות במגוון הפעילויות, מעשיות ועיוניות, המרכיבות את תחום התאטרון כפי שצוין לעיל, וזאת באופן אינטנסיבי.
כיתה י' –
השיעורים הנלמדים:
בשנה זאת נבחנים התלמידים במסגרת הבגרות הפנימית – בטרגדיה ובשפת התיאטרון. ( 8 אחוז מהציון הסופי )
שפת התאטרון ולימוד סגנוני – בקומדיה וטרגדיה – שעתיים שבועיות בלימוד עיוני ושעתיים שבועיות ברפלקציה התנסותית בחומר העיוני.
עבודה על סצנות- שעתיים שבועית.
משחק והפקה- שש שעות שבועיות.
תנועה לתאטרון – שעתיים שבועיות.
פיתוח קול – שעתיים שבועיות.
עיצוב במה – שעתיים שבועיות.
כיתות יא' –
בשנה זו התלמידים ניגשים לבחינת הבגרות הפנימית בהתנסות במחקר בז'אנר – עבודה עיונית לצד התנסות בדיאלוג ( 18 אחוז )
השיעורים הנלמדים:
סגנונות התאטרון במאה ה-20 – שעתיים שבועיות בלימוד עיוני ושעתיים שבועיות ברפלקציה התנסותית בחומר העיוני.
מחקר בז'אנר ודיאלוגים – חמש שעות שבועיות.
בימוי – שעתיים שבועיות.
משחק והפקת מגמה- חמש שעות שבועיות.
תנועה לתאטרון – שעתיים שבועיות.
פיתוח קול – שעתיים שבועיות.
כיתה יב' –
בשנה זו התלמידים נבחנים בבחינת בגרות בהפקה. במסגרת ההפקות כל אחד מהתלמידים משתתף בהפקה כשחקן, ובנוסף מקבל משימה מתחום ההפקה: עיצוב תפאורה, דרמטורגיה ועוד. התלמידים מביימים את ההפקה כשלצדם יש מורה חונך.
השיעורים הנלמדים:
תורות בימוי ומשחק – ארבע שעות שבועיות.
הפקה – חמש שעות שבועיות.
פיתוח קול – שעה שבועית לכל הפקה.
תנועה לתיאטרון – שעה שבועית לכל הפקה.
לשפוך את התינוק עם מי האמבטיה/כריסטופר דוראנג
דיאלוג – בן נחמיאס –
הפקות בימוי י"א