תאטרון

מגמת התאטרון בתיכון לאמנויות רואה כמטרה מרכזית לתת ביטוי ומענה לשאיפה של התלמידים לביטוי אומנותי ויצירה דרך הקנייה של כלים מקצועיים ומיומנויות. לצד זה מושם דגש על השכלה תרבותית רבת הקשרים.  תכנית הלימודים במגמת התאטרון מורכבת מצפייה, עיון והתנסות.

בתחום העיוני:  התלמידים לומדים את שפת התאטרון, תולדות התאטרון, ניתוח  מחזות, תאוריות של התאטרון, ז'אנרים ועוד.  תוך שימת דגש על לימוד והתנסות מעשית בחומר העיוני.

בתחום המעשי:  נלמדים המקצועות: משחק, בימוי, תנועה, פיתוח קול, הפקה ועיצוב במה. בנוסף, צופים התלמידים במספר רב של הצגות תאטרון, המשמשות כלי ניתוח והבנת המדיום.

המגמה מגישה את תלמידיה לבחינת בגרות בהיקף של 5 יח"ל, ובנוסף קיימת האפשרות להגיש עבודת גמר בתיאטרון בהיקף של 4 יח"ל.

בכיתות ז'-ח': לומדים התלמידים ארבע שעות תיאטרון במסגרת המגמה, ובנוסף הם לומדים עוד ארבע שעות הרחבה מתחומי האומנויות השונים: תיאטרון, אומנות, מוסיקה, וקולנוע. שעורי התיאטרון במגמה  מאפשרים לתלמידים לטעום באופן ראשוני ממגוון הפעילויות והנושאים המרכיבים את תחום התאטרון. הם מתנסים במיומנויות בסיסיות של עבודת השחקן, והיכרות בסיסית עם מושגים משפת התאטרון.

מבוא לשפת  התאטרון – שעתיים שבועיות

יסודות המשחק – שעתיים שבועיות

הפקה – שעתיים שבועיות

שיעור נוסף ממגמות האחרות במסגרת שיעורי העשרה – שעתיים שבועיות

בכיתה ט':    התלמידים לומדים שמונה שעות בשבוע תיאטרון. הם לומדים ארבעה קורסים עם מורים שונים:  שפת התיאטרון, הטקסט הדרמתי, משחק, ו-ההפקה התיאטרונית.

בכיתה ט' מעמיקים הנושאים שנלמדו בכיתה ז'-ח'. התלמידים צופים בהצגות, מגישים פרוייקטים מעשיים. הלימודים מהווים הכנה לקראת הלימודים בחטיבה העליונה.

הטקסט הדרמטי- שעתיים שבועיות

יסודות המשחק – שעתיים שבועיות

משחק – שעתיים שבועיות

הפקה- שעתיים שבועיות

בחטיבה העליונה כיתות י'-יא'-יב': תכנית הלימודים בנויה עפ"י מודל מקצועי-אקדמי. הלימודים מיועדים לאפשר לכל תלמיד להתנסות במגוון הפעילויות, מעשיות ועיוניות, המרכיבות את תחום התאטרון כפי שצוין לעיל, וזאת באופן אינטנסיבי.

כיתה י'

השיעורים הנלמדים:

בשנה זאת נבחנים התלמידים במסגרת הבגרות הפנימית – בטרגדיה ובשפת התיאטרון. ( 8 אחוז מהציון הסופי )

שפת התאטרון ולימוד סגנוני – בקומדיה וטרגדיה  – שעתיים שבועיות בלימוד עיוני ושעתיים שבועיות ברפלקציה התנסותית בחומר העיוני.

עבודה על סצנות- שעתיים שבועית.

משחק והפקה- שש  שעות שבועיות.

תנועה לתאטרון – שעתיים שבועיות.

פיתוח קול – שעתיים שבועיות.

עיצוב במה – שעתיים שבועיות.

כיתות יא'

בשנה זו התלמידים ניגשים לבחינת הבגרות הפנימית בהתנסות במחקר בז'אנר – עבודה עיונית לצד התנסות בדיאלוג ( 18 אחוז )

השיעורים הנלמדים:

סגנונות התאטרון במאה ה-20 – שעתיים שבועיות בלימוד עיוני ושעתיים שבועיות ברפלקציה התנסותית בחומר העיוני.

מחקר בז'אנר ודיאלוגים  – חמש שעות שבועיות.

בימוי – שעתיים שבועיות.

משחק  והפקת מגמה- חמש שעות שבועיות.

תנועה לתאטרון – שעתיים שבועיות.

פיתוח קול – שעתיים שבועיות.

כיתה יב' –

בשנה זו התלמידים נבחנים בבחינת בגרות בהפקה. במסגרת ההפקות כל אחד מהתלמידים משתתף בהפקה כשחקן, ובנוסף מקבל משימה מתחום ההפקה: עיצוב תפאורה, דרמטורגיה ועוד. התלמידים מביימים את ההפקה כשלצדם יש מורה חונך.

השיעורים הנלמדים:

תורות בימוי ומשחק – ארבע שעות שבועיות.

הפקה – חמש שעות שבועיות.

פיתוח קול – שעה שבועית לכל הפקה.

תנועה לתיאטרון – שעה שבועית לכל הפקה.

 

הפקות המגמה
לשפוך את התינוק עם מי האמבטיה/כריסטופר דוראנג   
דיאלוג – בן נחמיאס –

 

הפקות בימוי י"א

12671673_10206082457445037_8926843326446658785_o 12916181_10206082455844997_2406598065015866525_o

"אליס" מאת לואיס קרול- במאית: טל חבושה, מורה מנחה: ראובן קלינסקי

12901074_10206135943742161_8247670940846417655_o 1512038_10206135942662134_8909717702450816337_o

"אהבת ארבע הבובות" מאת פול גאליקו- במאית: אלכס קנטרוביץ', מורה מנחה: נתנאלה תירוש'
12909692_1076753545680288_1058443531452352660_o 12957524_1076755092346800_2143297552472730832_o
"חלום על נייר זכוכית" מאת עידן זילברשטיין- במאית: זהר שוורץ, מורה מנחה: דני זהבי
שינוי גודל גופנים
ניגודיות