אמנות ועיצוב

מגמת האמנות הפלסטית מעוניינת לפתח את תלמידיה כאנשים בעלי חשיבה עצמאית, יצירתית וביקורתית. כאנשים העוסקים, מתעניינים ואוהבים את התחום, הן כיוצרים והן כשוחרי תרבות ואמנות. המגמה שמה דגש רב על חיזוק החוויה החיובית וחווית ההצלחה, אשר מקרינה על התפתחות התלמידים גם בנושאים ובתחומים שמחוץ ללימודי המגמה, ומעצימה אותם כאנשים שלמים ומגובשים. לימודי האמנות החזותית מקדמים שליטה בכלים לביטוי אישי, מפתחים את הדמיון, חשיבה מרחבית, מאתגרים ומעניקים סיפוק אמיתי מתהליך הגילוי, ההעמקה וההרחבה של הכישורים הטבעיים.

תלמידי המגמה עוסקים במגוון מקצועות עיוניים ויצירתיים. במקצועות היצירתיים אנו מטפחים את היכולת הרעיונית ומשכללים את היכולת המעשית-טכנית. הלימודים העיוניים מיועדים לתת לתלמידים רקע תרבותי אמנותי רחב וכלים להבנת והכרת האמנות ותהליכי יצירה. המקצועות הנלמדים הם: ציור, עיצוב גרפי, פיסול, תוכנות גרפיות, סדנה רעיונית, רישום, תולדות האמנות, וידיאו ארט, צילום ויסודות העיצוב. לעתים קרובות מורים שונים מלמדים מקצוע אחד במטרה לחשוף את התלמידים למגוון דעות, אופני ביטוי וגישות שונות. דבר שתורם לחשיבה פתוחה, אשר נותנת מקום לשונות הטבעית הקיימת בכולנו. במסגרת הלימודים תלמידינו מבקרים בתערוכות ובמוזיאונים, בגלריות ובסדנאות.

השיעורים היצירתיים נערכים בקבוצות מצומצמות בנות לא יותר מ-16 תלמידים לקבוצה, מה שמאפשר מפגש אישי בין המורה לתלמיד.

המגמה עורכת בבית הספר תערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד. בתערוכות היחיד, התלמיד\ה אחראי\ת על כל שלבי תערוכתו\ה, החל מהשאלה מה להציג, איך ובאיזה הקשר, תוך תמיכה ויעוץ מצד מורי המגמה. במהלך התצוגה מקבלים התלמידים את התרשמותם של חבריהם ומוריהם, והמלצות להתקדמות והתפתחות של השפה החזותית הפרטית. שמען של תערוכות הגמר של תלמידי י"ב בביה"ס יצא למרחוק בעיר ובארץ, והן מושכות קהל רב.

בכיתה יא' ניתנת לתלמידים אפשרות בחירה בין התמחות בעיצוב דו מימד או בעיצוב תלת-מימדי (פיסולי).

רבים מבוגרי המגמה ממשיכים ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה בתחומי האמנות, העיצוב הגרפי, העיצוב התעשייתי, אדריכלות, צילום, אנימציה, וידאו ארט וכדומה, וחלקם גם מוכרים כאמנים פעילים ומצליחים.

 

מורי המגמה

מתן בן טולילה – רכז  מגמת אמנות חט"ב, מורה לציור בשמן ולרישום, מנחה  פרויקט אישי (בגרות), אמן  פעיל. בעל תואר שני מהאקדמיה לאמנות "בצלאל" ותעודת הוראה מכון "כרם".

יעל בן יפת – מורה לעיצוב גרפי ותוכנות גרפיות (פוטושופ, אילוסטרייטור). מנחה פרויקט אישי (בגרות).  מעצבת פעילה, בוגרת המכון הטכנולוגי, תוארM.A   בעיצוב וחינוך.

שרון דגן – מורה לתולדות האמנות. בוגרת המחלקה לתולדות האמנות, והמחלקה להכשרת מורים באוניברסיטה העברית

ליזה מורלי – מורה לעיצוב ואמנות. בוגרת בצלאל, תעודת הוראה מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברעת.

שמואל סטוצ'ינסקי –  רכז מגמת אמנות חט"ע, מורה לרישום ,ציור דיגיטלי, PHOTOSHOP, LIGHTROOM וצילום. מנחה פרויקט אישי (בגרות) אמן פעיל. בוגר האקדמיה לאמנות "בצלאל", ותעודת הוראה מכון "כרם" ירושלים.

עדי ספרוני – מורה לרישום ופיסול. מנחה פרויקט אישי (בגרות). בוגרת ביה"ס לציור של ישראל הירשברג,  תואר שני בחינוך לאמנות ממדרשת בית ברל, תעודת הוראה ממכון "כרם", ירושלים ותעודת הוראה ביוגה לילדים ומבוגרים ממכון ווינגייט.

נילי פטיש – ריכזה את  מגמת אמנות כ-20 שנה. מורה לציור וסדנה רעיונית, מנחה פרוייקט אישי (בגרות).  בוגרת המדרשה לאמנות ברמת השרון. מורה מנחה למורי אמנות מטעם הפיקוח על האמנות במשרד החינוך והאונ' העברית. הציגה תערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות.

איריס פירסט – מורה לפיסול, מנחה פרויקט אישי (בגרות), אמנית פעילה. בוגרת האקדמיה לאמנות "בצלאל", בפיסול-קרמי. תעודת הוראה מכון "כרם" ירושלים.

 

בחינות הבגרות במגמה

כל תלמידי המגמה נבחנים בשתי בחינות מורחבות בנות 5 יח"ל כל אחת.

סך הכל 10 יח"ל.

הבחינה המורחבת הראשונה היא באמנות. היא כוללת בחינה מעשית של הצגת תערוכת עבודות אישית. העבודות יכולות להיות בכל שפה חזותית לפי בחירת התלמיד/ה (ציור, רישום, פיסול, ווידיאו ארט, צילום, מדיה מעורבת וכו')

ובחינה עיונית במקצוע תולדות האמנות.

הבחינה המורחבת הנוספת היא עבודת גמר בעיצוב הכוללת תערוכה מעשית בעיצוב דו-מימדי או תלת-מימדי(לפי בחירת התלמיד/ה) ועבודת מחקר עיונית.

הגדרות כלליות כניסה למערכת
נגישות